Primera Comunión

Guía de temas básicos para comprender la historia de nuestra salvación, con un resumen, lecturas bíblicas y citas de catecismo.

Intentaremos comunicar una catequesis de comunión que en su primer parte (que serian los temas de primer año) estará basada en el Antiguo Testamento, a través de una linea del tiempo veremos como se desarrolla la historia de nuestra salvación y pasaremos al Nuevo Testamento conociendo a Jesús hasta su muerte y resurrección. Terminaran los temas de esta catequesis con en envío del Espíritu santo en Pentecostés.

Algunos temas en linea temporal: Dios, los ángeles, el mundo, los hombres, la caída, Noe, Abraham, Jacob(Israel), Moisés, Pascua Antigua, El Rey David, los profetas, la Biblia, La Anunciación, El nacimiento, La predicación de Jesús, Los Apóstoles, La Eucaristía, pasión, muerte y resurrección de jesús (Pascua nueva), Ascencion de Jesús, Envío del Espíritu Santo.

Esperamos por medio de este blog, saber si les interesa que subamos toda la primera parte.

En Internet pueden buscar las imágenes de la linea del tiempo. Nos gustaría interactuar de alguna manera con aquellos que enseñan y con aquellos que quieren aprender, y entre todos, aumentar nuestra FE, saludos.

Esta es nuestra pagina de facebook https://www.facebook.com/IglesiaXXI

Este es nuestro correo electrónico nodrisa2013@gmail.com

headlamp flashlight · 25 noviembre, 2020 en 5:30 am

Amazing! This blog looks just like my old one! It’s on a totally different topic but
it has pretty much the same layout and design.
Wonderful choice of colors!

berkey · 28 noviembre, 2020 en 8:18 pm

Hello! I’ve been reading your web site for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Dallas Tx! Just wanted to tell you keep up the great job!|

golden goose shoes · 21 diciembre, 2020 en 5:11 am

you have got an awesome blog right here! would you wish to make some invite posts on my blog?

thefeed · 23 diciembre, 2020 en 5:21 am

Thanks to my father who told me about this website, this blog is actually awesome.|

curry shoes · 23 diciembre, 2020 en 5:46 am

Can I just say what a aid to search out somebody who actually knows what theyre talking about on the internet. You positively know find out how to carry a problem to mild and make it important. More folks need to learn this and understand this side of the story. I cant believe youre not more fashionable since you positively have the gift.

supreme clothing · 25 diciembre, 2020 en 4:02 am

You made some respectable points there. I regarded on the internet for the problem and located most individuals will go along with with your website.

yeezy boost 350 v2 · 27 diciembre, 2020 en 8:46 am

I used to be more than happy to search out this web-site.I needed to thanks for your time for this wonderful read!! I undoubtedly having fun with each little little bit of it and I’ve you bookmarked to take a look at new stuff you blog post.

seriglesia · 28 diciembre, 2020 en 1:36 am

Gracias a todos por sus comentarios!!! seguiremos aumentando nuestra Fe, desde este pequeño rincón que se llama iluminación, saludos.

longchamp handbags · 29 diciembre, 2020 en 10:10 am

very nice post, i certainly love this web site, carry on it

canada goose · 31 diciembre, 2020 en 7:57 am

Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally ?taking time and actual effort to make a very good article?however what can I say?I procrastinate alot and not at all seem to get one thing done.

Wesley · 8 enero, 2021 en 12:05 pm

Your style is really unique in comparison to other people I have read
stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

link · 8 enero, 2021 en 2:15 pm

Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I’m kinda paranoid about losing everything I’ve
worked hard on. Any tips?

Melina · 8 enero, 2021 en 3:55 pm

This post is worth everyone’s attention. How can I find out
more?

seriglesia · 11 enero, 2021 en 12:51 pm